Priser och betalning

Varje vara i webshoppen anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive moms och totalpriset för ordern.

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar och skall meddelas oss via e-post på info@benington.se. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om ordern gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel gäller ingen ångerrätt. Detta gäller för alla specialbeställda varor så som textil varor som sys och tillverkas efter order lagts. Så som tex. soffor, stolar samt kuddar. Det gäller även för måttbeställda träbord.

För specialtillverkade möbler återbetalas inte handpeningen om du mot förmodan skulle ångra ditt köp.

Du har heller ingen ångerrätt förseglingen brutits på förpackningen på en vara. Med försegling avses även teknisk plombering.

När du utnyttjat din ångerrätt:
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av vårdslöshet förlorar du ångerrätten.

Privat Policy

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina ditt personnummer för fakturering. Vid beställning av skräddarsydda produkter tas en handpenning ut och resteraden belopp kan du sedan betala mot faktura. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post. info@benington.se

Leveranser

Alla skräddarsydda produkter har en leveranstid på cirka 8 veckor. Leveranskostnaden ingår inte i priset utan betalas direkt till en extern leveransfirma om du önskar få dina produkter hemlevererade. När varorna kommit till vårt lager kommer leveransfirman att kontakta dig med en offert för hemleverans eller för att boka en tid då du själv kan hämta dina varor på vårt lager. Då vi inte har lagerplats i showroomet tas inga beställningsvaror dit. Att hämta upp från showroomet kostar därför en liten extrasumma.

Vid leverans utanför Stockholm skickar vi dina varor med DHL. Vänligen observera att du som köpare står för fraktkostnaden. Benington tar inget ansvar för skador som kan uppkomma under transport och leverans via DHL. I dessa fall är kunden själv skyldig att kontakta DHL och göra en reklamation vid eventuella transportskador. Du blir då återbetalad av DHL för din varukostnad. Kontakta oss på mail vid eventuell saknad av dokument efterfrågad av DHL. 

Ej uthämtade paket

Har du valt postförskott som fraktsätt finns dina varor kvar på posten under fyra veckor. Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift.

Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Om du utnyttjat din ångerrätt ska du, om det gäller en vara, sända eller lämna tillbaka den till oss.

Återbetalningsskyldighet:
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot den returnerade varan. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror eller reklamationer.

Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.

Stäng